> Az benne vagyon (IPSconfig 3 van a gépen, az gyúrt fel ilyeneket)
> A 25-ös porton megy tls-el, de a 465-ös porton nem figyel semmi,
> telnettel támadva is csak a nagy "csend" fogad :-(
>
> Ma más melóm van, éppen csak a leveleimre néztem rá ;-) , de
> holnap vagy azután elvileg tudom folytatni a beizzítását. Kerestem
> már doksikat, de azok alapján is mintha ennyinek elégnek kellene
> lenni: na de akkor miért nem figyel az smtps a 465-ös porton?!

A master.cf-ben van egy ilyen rész:

#smtps inet n - - - - smtpd
# -o smtpd_tls_wrappermode=yes
# -o smtpd_sasl_auth_enable=yes
# -o smtpd_client_restrictions=permit_sasl_authenticated,reject
# -o milter_macro_daemon_name=ORIGINATING

Az első négy sor elől vedd ki a kommenteket, és juttasd érvényre a
beállításokat (reload elég úgyhiszem).
Ha TLS-en keresztül már minden OK, akkor ennyitől már működnie is kell.