> Egyébként nem. (Este megnéztem.)

> Az bizony befolyásolhatja. Ha áramköri probléma van. Pl. valahol
> elengedett egy forrasztás, emiatt egy kondenzátor, ami egyébként
> egy IC reset lábát húzza le, nem a megszokott fél másodperc alatt
> töltődik fel, hanem percek alatt, valami szokatlan útvonalon, az IC
> belsejéből kapva a töltést. Amit befolyásolhat az is, hogy
> a csatlakozó a levegőben van-e, vagy egy másik aktív elem be
> van-e kötve.
>
> (Most csak hasaltam valamit, de remélem sikerült összezavarjalak
> vele. :-)

Nem sikerült. :)
Még ha lehet is összefüggés a fent leírtak alapján a jelenséggel, ennek
nagyon minimális esélyét látom.
Ez egy PCI eszköz, amihez a rendszer IRQ-t rendel az induláskor az
alapján, hogy az eszköz jelzi-e a jelenlétét. Ez alól csak a hotplug
eszközök (pl. cardbus) a kivételek, ahol magát a vezérlőt veszed
ki/teszed be működés közben (pl. usb v. sata esetén a vezérlő már
induláskor jelen van, így az hotplug ugyan, de csak a vezérlőbe
illesztett eszköz tekintetében).
Ha nem csak az lspci, hanem a bios sem látja az első bootkor a kártyát,
akkor hw hibán kívül másra nem gyanakodnék.

Max még lehet futni egy kört bios upgrade-del, hátha ott van a kutya elesve.