Hi,

"Árpád Magosányi" <m...@magwas.rulez.org> írta 2015-03-09 07:24-kor:
> read-only diszkre szeretnék ubuntut tenni (virtuális gép, kvm-ben)
> Jelenleg két baj van vele:
>
> 1. a grub valamiért megáll a menüben, kézzel kell entert nyomni
>
> 2. utána meg kiírja hogy "failure writing sector 0x(nemtommennyi) to
> hd0", és hogy nyomjak egy any key-t.
>
> bármi ötlet hogy ezek mitől vannak és hogyan javíthatóak?

A menüben megáll részt nem sejtem mi lehet, de a másodikra a tippem, hogy
el akarná menteni, mit választottál. Részlet egy "átlag" grub.cfg-ből:
if [ "${prev_saved_entry}" ]; then
  set saved_entry="${prev_saved_entry}"
  save_env saved_entry
  set prev_saved_entry=
  save_env prev_saved_entry
  set boot_once=true
fi

function savedefault {
  if [ -z "${boot_once}" ]; then
    saved_entry="${chosen}"
    save_env saved_entry
  fi
}
function recordfail {
  set recordfail=1
  if [ -n "${have_grubenv}" ]; then if [ -z "${boot_once}" ]; then save_env
recordfail; fi; fi
}

Az a tippem, hogy ezej a save_env -ek, ezek 0x(nemtommenyi) sectorba
mentődnek.

A "megáll" hogy néz ki? Nem tudod valahogy úgy indítani, hogy felvedd az
ablakot "screencast"-nak? (VirtualBox tud ilyet pl.)
El se kezd visszaszámolni az óra timeout-ról, vagy az áll meg valahol,
mintha gombot nyomnál?

Üdv,
Gyu