On Sun, 3 Jan 2016 14:51:34 +0100
Gabor Gombas <gomb...@digikabel.hu> wrote:

> SIM Access Profile. Indulaskor a bluetooth minden letezo protokollt
> megprobal inicializalni, es ami nem sikerul (pl. mert nincs megfelelo
> kutyud), arrol kapsz egy hibauzenetet. Altalaban kikop egy csomot, ha
> pont a SAP zavar, akkor a /etc/init.d/bluetooth-ban a
> NOPLUGIN_OPTION-ba ird bele, hogy "--noplugin=sap".
>
> Mivel erosen ketlem, hogy te SIM kartyat probalnal bluetooth-on
> keresztul piszkalni, ezert ez a hibauzenet szamodra irrelevans. Mivel
> semmit nem irtal arrol, hogy tulajdonkeppen milyen
> alkalmazas/eszkoz/protokoll/stb. az, ami nem mukodik, ezert eleg nehez
> [...]
SAP:
Igen, közben én is felfedeztem ezt. Az init bejegyzést köszi, ez jól
fog jönni. Tényleg nincs sim a gépben, de a 'not permitted' kicsit
azért félrevezető volt. Én arra gondoltam, hogy valamihez ami ott van
nincs joga a felhasználónak.

A szükséges protokollról fogalmam nincs, még ilyen mélységben sosem
foglalkoztam bluetooth-szal. Az alábbi logok az adroidos telefonommal
történt próba során keletkeztek:

***
NetworkManager[525]: <info> BT device EVOLVEO StrongPhone Q4
(5A:63:46:66:28:09) added (NAP)

NetworkManager[525]: <info> (xx:xx:xx:xx:xx:xx): new Bluetooth device
(driver: 'bluez' ifindex: 0)

NetworkManager[525]: <info> (xx:xx:xx:xx:xx:xx): device state change:
unmanaged -> unavailable (reason 'managed') [10 20 2]

NetworkManager[525]: <info> (xx:xx:xx:xx:xx:xx): device state change:
unavailable -> disconnected (reason 'none') [20 30 0]

gnome-control-center.desktop[2398]: (gnome-control-center:2398):
GLib-CRITICAL **: g_ascii_strdown: assertion 'str != NULL' failed

Bluetooth-WARNING **: Setting up /org/bluez/hci0/dev_xx:xx:xx:xx:xx:xx
failed: GDBus.Error:org.bluez.Error.InProgress: In Progress

GLib-CRITICAL **: g_ascii_strdown: assertion 'str != NULL' failed

bluetoothd[2439]: a2dp-source profile connect failed for
xx:xx:xx:xx:xx:xx: Protocol not available
***

Nekem most úgy látszik, hogy valami még nincs telepítve. Most az a
kérdés, hogy mi hiányzik. (bár most két hétig ráérek, a gép csak azon a
hétvégén kerül ismét a közelembe)

Köszi:
--
Gádori Zsolt <gadori...@gmail.com>