Sziasztok!

Asus router gyári firmware (Linux fut rajta) kiexportáltam a tűzfalat
és valamit nem értek:
Ez a sor:
-A INPUT -m state --state RELATED,ESTABLISHED -j ACCEPT
megoldaná az alábbit is és feleslegesen van engedélyezve, vagy rosszul gondolom?
-A INPUT -p udp -m udp --sport 67 --dport 68 -j ACCEPT
Mivel már kezdeményezett kapcsolatokra utal és nekem sima Linux alatt
soha nem volt bajom tűzfallal, ha csak ezt az egyetlen sort
tartalmazta és csak a related és established csomagokat engedtem, UDP
üzenetek is mentek, DNS lekérdezés stb.
Nem jelent kockázatot külön az UDP engedélyezése?

Üdv, G