Sziasztok!

Sikerült beszereznem egy a tárgyban említett eszközt.
Van ezerféle, de nekem pont olyanba kellett belenyúlni, amit nem
támogat élből kedvenc rendszerem... :-)

A rendszer:
~$ uname -a
Linux t410 5.4.0-0.bpo.4-amd64 #1 SMP Debian 5.4.19-1~bpo10+1
(2020-03-09) x86_64 GNU/Linux

Némi keresgélés után rátaláltam:
https://github.com/jeremyb31/rtl8822bu.git

Ebből volt többféle is, de azok mind elszálltak valami fordítási hibával.
A fentit sikerült lefordítani, installni. Ha bedugom az eszközt az USB
portba, akkor látszik, hogy feltölti a megfelelő modult.
Megjelenik az lsusb, és az lsmod listájában is.
Azt még nem próbáltam, hogy ténylegesen lehet-e vele forgalmazni is,
de talán most nem is érdekes.

Azonban, ha kihúzom, akkor nem tűnik el az lsusb listájból sem, és az
lsmod is mutatja, hogy még mindig ott a modul.
Szerintem ez se ok, de talán lehetne vele együtt élni. Csak szerintem
-de csak találgatok- ez okozza a lenti jelenséget.
A jelenség abban áll, hogy ha a vonatkozó modul fel van töltve, akkor
a shutdown megakad, és úgy kell "hosszúgomb"-bal rákényszeríteni a
leállást.

Pontosabban:
A folyamat lefut, ott van a monitoron, hogy "power off".
De itt elkezd valamire várni, és ebből nem megy tovább, nem kapcsolja
ki a gépet. Vagy csak türelmetlen voltam, de normális esetben 1-2sec a
shutdown, itt egy perc alatt nem lépett tovább.

Van valami ötletetek?

Köszönöm, üdv:
GZsolt