Szia,

dr. Zana János <janos.z...@t-online.hu> írta, 2020. 10. 10.:

> Nekem sikerült külső merevlemezre raknom Debiant. Egyik partícónak se
> rontotta el a bootloaderjét. Valószínűleg azért, mert már BIOS setupból
> megjelöltem, hogy melyik partíció induljon.
>
> A gépem alapértelmezésben (BIOS) DVD-ről indul, a harddisk pedig
> /dev/sdf, tehát ezt a kettőt kellett látnia a telepítőnek.  Üdv, János

Debian-nal nekem is sikerült régebben is bármiféle probléma nélkül.
Elsődlegesen DVD-ről indul a gép, azt nem gondoltam, hogy a
Buguntu-nak a BIOS indítási sorrend is számíthat, Linux alatt ilyennel
még nem találkoztam, de ha számít is a sorrend, elsődleges boot média
nem a HDD volt.

Az Ubuntu lehet mindent jobban akar tudni mint a felhasználó és ez a
probléma forrása.
Köszönöm a választ.

Csaba