Most látom, hogy a linux éppúgy becsapott, mint a Windows. Most kezdem
látni, hogy mi történt. Nézzétek:

root@debianDell:~# gdisk /dev/nvme0n1p1
GPT fdisk (gdisk) version 1.0.6

Warning: Partition table header claims that the size of partition table
entries is 3236495360 bytes, but this program  supports only 128-byte
entries.
Adjusting accordingly, but partition table may be garbage.
Warning: Partition table header claims that the size of partition table
entries is 2394960890 bytes, but this program  supports only 128-byte
entries.
Adjusting accordingly, but partition table may be garbage.
Partition table scan:
  MBR: MBR only
  BSD: not present
  APM: not present
  GPT: not present

Found invalid GPT and valid MBR; converting MBR to GPT format
in memory. THIS OPERATION IS POTENTIALLY DESTRUCTIVE! Exit by
typing 'q' if you don't want to convert your MBR partitions
to GPT format!
Ezzel szemben az asztali gépen egy külső hdd partíciós táblájának részlete:

> root@HomeDebian:~# gdisk /dev/sde
> GPT fdisk (gdisk) version 1.0.3
>
> Partition table scan:
>   MBR: protective
>   BSD: not present
>   APM: not present
>   GPT: present
>
> Found valid GPT with protective MBR; using GPT.
Következésképp mostanáig azt hittem, hogy a Dell gép gpt partíciós
táblával rendelkezik, és el is hittem, mert hét elsődleges partícója
van. Igen ám, de linux alatt formáztam! És (ismétlem) a Windows is és a
linux is gpt-nek nevezte a partíciós táblát (fdisk-kel).  A gdisk
kimenetét mostanáig nem hittem el. Hát most itt van feketén-fehéren.
Magyarázat: eddig a gdisk-et nem használtam, és a laptopon
értelmezhetetlen kimenetet adott.

    Formázzam újra?  Üdv, János

--
dr. Zana János -- otthoni posta