Perdona, Joan que et contesti tan tard, però ja torno altra vegada a posar-me de debò davant de l'ordinador després d'un parell de setmanes d'estudi a dojo.

En/na Joan Aguilar ha escrit:
Entenc la teva pregunta, la resposta es... intentaré per tots els mitjans
trobar un programa que m'agradi (crec que es important treballar còmode i
sentir-se a gust) i ara estic molt còmode i a gust amb Ubuntu però els
programes que he provat no donen la talla, si fosin desenvolupats per l'equip
Ubuntu seria formidable i no tinc cap ganes de tornar al privatiu però hem de
tenir les eines necessàries.
Estic d'acord amb tu.
Hem de tenir les eines necessàries.
Però no estic d'acord amb tu en exigir res a ningú.
Perquè tant de formidable és el treball de l'equip d'Ubuntu, que mantenen el paquetari Main, com el de la comunitat que manté la resta.
Quin tant per cert hi ha de paquets d'un o l'altre grup?? 10-90? 25-90?
I no podem més que agrair que gastin el seu temps en donar solucions a problemes com el teu.

Crec que, en general, som un poc injustos. No podem comparar un SO com wxp amb un sistema GNU/Linux, com tampoc no podem comparar un mac amb un wxp. Són coses diferents.
Jo crec que no estem mesurant amb el mateix raser.

Em recorda una discussió al fòrum de programari lliure de la meva universitat on un company linuxero convençut afirmava sense pudor que "la moda" ara és dir que linux és fàcil, i que això no és així. I posava com a exemple els problemes per a particionar els discos en fer una instal·lació de linux. Perdona company, estàs enganyat. I la prova és ben senzilla: tingues instal·lat tu un sistema lliure en _tot_ el teu disc dur i prova a instal·lar un wxp. Segons la seva afirmació, caldria dir que wxp és dificil.

Comprens la injustícia de les comparacions?? Altre exemple: prova a instal·lar un wxp en altra arquitectura que no sigui l'habitual, com ara en un mac. Si ho aconsegueixes, el procés segur que et dóna molts problemes.

Cas contrari: prova a instal·lar Debian (o Ubuntu) en un disc dur sencer i en un maquinari que estiga totalment suportat: anirà com la seda. És fàcil linux?

No podem comparar un i altre sistema operatiu. Són coses diferents.

Si vols facilitats, colors i llumenetes, i mil meravelles, la teva solució és windows.

Els sistemes lliures et donen en canvi una cosa que no et donen altres sistemes: el teu ordinador. Et fan propietari del teu ordinador i de les teves dades.

Altra "injustícia". La facilitat i practicitat d'un programa (la qual demanaves en l'email anterior) és molt relativa.

Per exemple, per a fer un slideshow de fotografies que demanaves, jo ho puc fer amb una comanda des de la finestra de comandaments:

$ mencoder "mf://*.jpg" -mf fps=0.25 -o pellicula.avi -ovc lavc -lavcopts vcodec=msmpeg4v2:vbitrate=800

És senzill? És pràctic?

Per a mi sí. Per a tu segurament no.

Tal vegada t'agradi més l'opció, per a fer el mateix, que té el programa digikam si instal·les els kipi plugins. Tens l'opció de crear slideshows al menú eines. Però a nivell de codi, el que realment executa aquest programa és una comanda com la de dalt o similar.

Donen la talla els programes que estic dient?? Per a mi si. Per a tu segurament no.

Quin és el problema realment? Que la pregunta que estàs fent no és quin programa fa açò o allò, sinó que estàs preguntant quin programa de linux fa el mateix que fa aquest altre de windows. Per això em sembla una injustícia. No podem comparar. Són coses diferents.

Uns programes de windows faran unes coses millors i uns programes de linux faran altres coses millors. Però jo sempre triaré linux, per tot el que em dóna, perquè em fa sentir part d'una comunitat, i perquè sé que estem fent millor programari que els altres. Encara que açò últim també és relatiu, segons amb quins ulls es miri...

Què en penseu??

Perdona, però quins programes hi ha per la meva quickcam "logitech" i per una
scanner vella però que amb XP em funciona hi ha solució?.
Primer has de veure si estan ben detectats amb la comanda $ lsusb o $ lspci depenent de com estiguen connectats.

Si no és així, pega una ullada a aquesta pàgina per a veure si el teu model de càmera està suportat:
https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsMultimediaWebCamerasLogitech

I per a l'escànner tens aquesta:
https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsScanners

Allà mateix et posen els passos per fer-los anar.

Una vegada estiguen detectats correctament, l'escànner hauria d'anar amb l'Xsane, per exemple, i la quickcam depén de quina siga...

Salut i ja ens contes...