Kimden: zühtü kayalı
Gönderilme: 2 Ekim 2017 Pazartesi 16:08
Kime: liste@netsectr.org
Konu: Re: [NetsecTR] Ynt: Ynt: YNT: ISO 27001

Danışmanın doküman hazırlamak, kayıt oluşturmak gibi sorumlulukları yoktur.
Ancak ülkemiz şartlarında firmaların danışmanlardan bu yönde talepleri
öncelikli olmaktadır.

Ancak bir risk analizini yapmak, risklerin belirlenmesinde yol göstermek,
varlık sınıflandırma süreçlerini belirlemek veya politika / prosedür /
süreçlerin çerçevelerini belirlemek bu tür uygulamaların harcı değildir.

Bir BGYS sistemini kurmanın süresi 3-4 ay olmak gibi bir zorunluluğu yoktur.
BGYS kurmayı 1-2 aya çekmek gibi bir durum da sağlıklı değildir.

BGYS'nin kuruluş süreci ile dokümantasyon sürecini eşlenik görmek de bizi
yanlışa götürebilir.

BGYS'nin kuruluşu farklı sürelerde gerçekleşebilir. Bunu sıkılaştırma,
yazılımdan çok kurumun yönetiminin bakışı, yaklaşımı, çalışanların
katılımcılığı belirleyici olacaktır.

Yazılımı asli bir unsurdan daha çok kolaylaştırıcı destek unsuru olarak olarak
ele almak doğrudur.

selamlar

Saygılarımla,

Zühtü Kayalı