Merhaba,

Svchost adından da anlayacağınız gibi Service Host processidir. Servisi
register ederken (sc create) kullandığınız parametreye göre bir ya da
birden fazla servisi host edebilir.

Aynı zamanda malwarelar tarafından da yoğunlukla RUNPE ile ya da DLL ile
servis yetkilerinde çalışmak için kullanılır çünkü bir çok güvenlik
programı svchost'a kısmem güvenilir olarak bakar.

İncelediğiniz sistemi görmeden şu adımlarla şüphelerinizden kurtulabilir ya
da daha detaylı incelemeye girme kararı alabilirsiniz.

1. Process Explorer'dan, şüpheli PID ler içerisinde yer alan servis
adlarına bakın
2. Bu servis adlarını HKLM\CurrentControlSet\Services anahtarı altında tek
tek bulup çalıştırdıkları dll dosyalarını not edin
3. Svchost eğer içerisine enjeksiyon yapılmamış bir şekilde çalışıyorsa
yukarıda not ettiğiniz dll lerin imzalarına bakın. Burada gördüğünüz
imzalar OK ise içiniz rahatlayacaktır. Eğer RUNPE gibi bir metodla
enjeksiyon içeren bir svchost ile karşı karşıya iseniz o zaman analizin
seviyesini arttırmanız ve svchost'u abuse eden esas noktayı bulmanız
gerekir.

Not: Burada DLL dememin sebebi svchost'un abuse edilmediğini varsaymamdan.

Saygılarımla

On Fri, Oct 6, 2017 at 11:23 AM Ceylan BOZOĞULLARINDAN <
ceylanbozogullarin...@gmail.com> wrote:

> [...]
> svchost.exe 'nin 40.77.229.86 ve 40.77.229.89 adreslerine 443 portu ile
> eriştiğini gördüm. Makinemden çıkış yapılan yerel portlar 54518, 54477.
>
> [image: Satır içi resim 1]
>
> *Soru 1.* Bu hareketler şüpheli mi? Şüpheliyse ne yapmalı?
>
> *Soru 2.* Antivirüs, firewall vb. araçlar olmadan şüpheli hareketleri
> nasıl gözlemleyebilirim? Ağ hareketlerini gözlemlemek yeterli midir?
> Yeterli ise detaylı analiz nasıl yapabilirim? Bu konuyla ilgili
> önerebileceğiniz kitap veya kitaplar var mıdır?
>
> İyi çalışmalar,

> Normshield Free Threat Intelligence Services

(sent from my iPhone, sorry for the typos) Best Regards. Emre TINAZTEPE
Lead Software Architect Zemana Ltd. USA: +1 650 265 7763 Turkey: +90 284
988 0160 www.zemana.com