Merhaba,

Çok temel/basit bakış açısıyla iki adımda yaklaşılabilir. Birinci adımda, ilgi
alanlarına bağlı olarak üst konuyu kendiniz belirleyin. Daha sonra bu konu
özelinde bilinen konferansların son çıktıları ya da özelleşmiş dergilerdeki
(SCI) çalışmalardan olabildiğince fazlasını (3-5 değil) okuyarak spesifik
problemler hakkında fikir sahibi olun. Bu aşamadan sonra, problemlerden size
ilginç gelen ya da o kadar makale okuduktan sonra aklınızda şekillenmeye
başlama ihtimali olan çözüme benzer çok çalışmaya rastlamadıysanız oradan
yürüyün derim (;

Şahsi düşüncem, bilgi güvenliği problemlerinin çok da değişken olmadığıdır.
Değişken olan şey teknoloji ve altyapı. Buna bağlı olarak da farklı ortamlarda
aynı bilgi güvenliği problemlerinin çözülmesi genelde karşılaştığımız şeydir.
Gerçekten yeni bir problem alanı sık rastladığım bir şey değil.

Temel bilgi güvenliği problemleri diye bir tanım vermeye dilim ne kadar döner
bilmiyorum, hangi seviyede araştırma yaptığınıza göre anlatım çok değişir.
Şifreleme teknolojisiyle uğraşıyorsanız rasgele seçilmesi gereken bir asal
sayıyı bilgisayar ortamında gerçekten rasgele seçebilmek (yaklaşmak) üzerine
doktora çalışması da yapabilirsiniz... Üst konulara örnek olarak birkaç örnek
yazarsak belki yardımcı olur. Kimlik doğrulama, yetkilendirme, erişim kontrolü,
gizlilik (şifreleme), saldırı tespiti, kötücül yazılımlar... uzayıp gider.
Böyle bakınca çok genel görünür fakat ortamı tanımladıkça bu genel konular bile
ilginçleşir. Örneğin, bu konulardan herhangi birini "big data" ile yanyana
getirirseniz derya deniz araştırma konusu var... Lafın özü, konuyu daraltmadan
yardımcı olmanın çok kolay bir yolunu bilmiyorum.

Spesifik bir başlangıç noktanız yoksa IoT ya da Cloud başlıkları altında
problem araştırmanızı öneririm.

Başarılar.

Dr. Burak Bayoğlu