Her eyden önce, bir işi hakkı ile yapmak gereklidir. Bir müşterimde, son 2
yılda 7-8 defa cyripto locker tehdidi atlattık. Müşterimizin kendi tasarrufu
olan ürün seçiminde Kaspersky’ın ürününü kullanmak var idi. Allah var, adamlar
gece gündüz bağlanıp destek veriyorlar. “Her şeyden önce” diye başladığım
cümlemde, hakkıyla satın alınmış olan bir ürün sebebi ile, bu tür bir problem
anında yalnız değilsiniz. Ve zaten, önemli veri var ise, ticari ya da bireysel
bir getiri vardır. 100 kullanıcıya üç kuruş para vererek lisanslı ürün
kullanımı neticesinde, destek noktasında elden gelen yapılmaktadır. Eset
tarafında da durum keza aynı şekildedir. Şahsım adına konuşuyorum; 2004
yılından bu yana Eset harici tek bir ürün satmamış, sattığım zamanlarda da
kurulum, yönetim ve tehdit noktasında her daim destek almışımdır.

Lisanslı ürün kullanmak, elbette ki kişinin kendi tercihidir. Farklı bir bakış
açısı ile; bir işveren ya da yönetici, tuttuğu takımın sırt çantasını alırken
dahi “takımıma faydası olsun” diyerek lisanslı ürün alıyor. Koskoca takımın tek
sırt çantasının parasıyla kurtulmayacağı ortada. Fakat ortada bir duyarlılık
söz konusudur. Aynı duyarlılığı, kusura bakılmasın da; patron dediğin iki kadeh
viski az içsin, full+full otelde kalmasın, koca koca motorlu araçlara binmesin,
lüks lüks semtlerde oturmasın, hafta sonları tenis kortunda ter dökmesin madem.
İşveren/patron dediğin adamlar paranın sefasını, IT’ciler ise virüsün, hatalı
kodun, alınayamayan desteğin, olmayan storage’ın, bulutsuzluğun cefasını
sürüyor. :D

Saygılar.

Selçuk Yusuf TANALTI

MCT, LCSA, NLP Certified

7/24 GSM: +90 552 403 18 32

Tel&Faks: +90 850 302 74 14

 <https://www.facebook.com/SednaTeknolojiTelekomunikasyon/>

Lütfen bu e-postanın çıktısını almadan önce doğayı düşününüz.