Merhaba arkadaşlar.
Aşağıdaki resimde gördüğünüz email çıktısının içeriği tamamen faik bir email ve
belli ki zararlı içermekte.
Benim bu bankada hesabım yok, dolayısıyle bunu anlayabiliyorum ama çoğu
bilinçsiz kullanıcıyı bu mailler atalabilmekte.

[cid:image001.png@01D34D9D.1D192DF0]

Mail sunucumuz önünde hem güvenlik duvarı hem de spam filtering olmasına rağmen
atayabiliyor. Bezen kişisel bilgisayarımdaki antivirüsün spam filtresi sayeside
jank mail olarak işaretleniyor bazen işaretlenmeden temiz bir mailmiş gibi de
gelebiliyor.

Bir örnek te kendi domainimizden kendimize mail gelebiliyor olması durumu var.
Yani scan...@domainadi.com<mailto:scan...@domainadi.com> gibi olmayan bir mail
adresinden sizin mailinize zararli içeren mail gönderilebiliyor...

Veya spam firewall da kullanıyorsunuz, network utm firewal unuz da var ama
gelmemesi gereken spam mailler bir şekilde atlayıp size ulaşabiliyor.

Muhakkak iyi paralar ödediğinizde oldukça profesyonel çözümler bulmak mümkün
veya hotmail, gmail yandex gibi email sunucular bu işleri daha başarıyle
yapabiliyorlar...

Ben bu konuyu Kobi ler düzeyinde ama kendi network ortamında ve güvenli bir
mail sunucu kullanmak isteyenler için açmak ve tartışmak isterim. En uygun
çözüm konusunda önerisi ve fikri olan arkadaşlar varsa ve paylaşırlarsa çok
sevinirim.

Saygılar...

Yilmaz KAYGISIZ
GigaByte Ltd.

Webinar - Yeni Nesil DDOS Saldırıları ve Savunma Yöntemleri

https://www.bgasecurity.com/yeni-nesil-ddos-saldirilari-ve-savunma-yontemleri/