Ahoj,

zdá se, že nová verze 5.2 je z hlediska překladu méně problematická než jindy, přesto bych chtěl pár záležitostí probrat:

1. nástrojová lišta klasifikace
To je hlavní problém, neznám českou praxi a dohledat se mi toho moc nepovedlo, z nějakých směrnic jsem přebral:

classification level - stupeň klasifikace

(Pak i překlady stupňů jako confidential/internal only atd., ale ty už v Pootlu nejsou, možná se místo toho používá šablona (?) - viz např. [1].)

Pak tam jsou jednotlivé policy type (existuje lepší překlad než doslovné "typ politiky"?) - viz nápovědu [2] - a u nich jsem v souvislosti s klasifikací žádné české ekvivalenty nenašel, navrhl jsem:

intellectual property - duševní vlastnictví
national security - národní bezpečnost
export control - nastavení exportu (nebo spíš "kontrola exportu"?)

Pokud o tématu někdo víte víc, rád si nechám poradit...

2. odsazení odstavce - before/after text
Není nové, jen jsem si všiml, že ve vlastnostech odstavce (karta Odsazení a rozestupy) je originál "before/after text", zatímco máme stále "zleva/zprava" (tedy v dialogovém okně, v postranní liště je "odsazení před/za textem").

Předpokládám, že to je takto obecně kvůli různým směrem psaným jazykům, a byl bych pro sjednocení na "před/za textem" - je to tak přesnější. Je to ovšem velmi používané nastavení a chtěl bych proto znát i názor ostatních, než do něj sáhnu.

3. deprecated
- marginální použití (jen u "deprecated component"), ale může se hodit mít dohodnutý překlad
- navrhuji: "zastaralé"
- MS má "zastaralé", "nepoužívané"
- jiné projekty: také "nedoporučované"

4. funkce pro předpovídání - FORECAST.ETS.*
Nevybavuju si nějaký zásadní problém, ale je k nim i rozsáhlá nápověda, a pokud se někdo vyznáte v časových řadách, možná by stálo za to je projít...

Díky předem za názory a snad se zase brzo ozvu, a to kvůli online verzi.

Zdraví
Standa

[1] https://cgit.freedesktop.org/libreoffice/core/commit/?id=2158eb10b4b1013af57c2cbe64575ad7889940ff
[2] https://help.libreoffice.org/Writer/Classification_Bar