Антон Зиновиев wrote:

>       Здравейте,
>
>       В събота от 20,00 до 23,00 по програма "Хоризонт" ще има
> предаване за Линукс, в което ще участваме аз, Славей Караджов и Делян
> Делчев, а по някое време по телефона ще трябва да се обади и Александър
> Шопов.  Давайте идеи за неща, които искате да се чуят от хората.
>       Един въпрос специално към Валери Дачев: какво е началото на
> "Линукс общество"? Питат ме, защото ме броят за член ;), но единственото
> което мога да отговоря, е че съм бил поканен от Валери Дачев и Павел
> Чолаков.
> [...]

Moite  spomeni za na4aloto na lug-bg:

Prez 1997 Georgi Akabaliev beshe sysadmin na interneta na DZU-St.Zagora i
probvashe programata majordomo. Beshe napravil veche niakolko mail-lista,
no niamashe trafic po tiah. Togava reshihme da pusnem lug-list.

Obadihme se na vsi4kite si poznati po tazi tema. Misla che v nachaloto tova
biaha 6-7 choveka (az, Akabaliev, Bojidar Roidev, Stefan Ganev,
Emil Kelevedziev, Nikolai Tanev). Stefan Ganev privleche dosta svoi
poznati ot Sofia i Burgas.

Mail-lista pochna da raboti prez January 1998.
Do April se sabraha kam 20 chlena, nai-veche chrez lichni kontakti.
Nai-kompetentni i aktivni chlenove togava biaha Cvetan Ivanov
ot Sofia i Stefan Ganev.

Kam April 1998 registrirah grupata po Linux-portalite, sled koeto
pochnaha da se zapisvat hora, koito po Internet nauchavaha za neia.

Po tova vreme mnogo hora imaha samo email dostap. Pomnia, che s
Ilko Gruev teglehme ftp prez mail serveri i pr. ekzotichni neshta.

Iadroto ot osnovateli na grupata se satsoi ot poznati na edin
vazrasten amerikanec - Pat MacClung ([EMAIL PROTECTED]),
koito prez 1995-1997 beshe slujitel v Korpusa na mira v Stara Zagora.
Toi propoviadvashe Internet i Free Software i si porachvashe ot
US paketi s CD-ta za Linux, koito ni podariavashe togava.
Sega jivee v CA, no se nadiava edin den da se preseli pak v BG,
shtoto mnogo mu haresva da jivee tuk.

Parvata sbirka na jivo napravihme prez May 98 v SZ i tova
stana ejegodna tradicia.

Po tova vreme beshe moderno da se instalira Linux na na4inaeshti po
takiva sbirki. Doide na parvata sbirka edno mom4e i vika "Instaliraite mi
Linux". Nie go nakarahme da si donese komputara, toi vika "eto mi
komputara!" i pochva da vadi ot edna torba platki, zahranvane, disk i pr.
chasti - komputara mu beshe v savsem nasipno sastoianie (bez kutia i
monitor). Ta na tazi parva sbirka sglobihme toz nasipen komputar i
instalirahme.

Pomnia che v na4aloto biahme napravili primitivna konzolna
kirilizacia za cp1251, a sashto i agitacionni materiali za FreeSoftware
na balgarski, kakto i prevod na GPL.

Veroiatno vse oshte po niakoi serveri se paziat arhivi na pismata
ot tozi ranen period.

Misla, che golemia shum okolo Open Source beshe esenta na 98 i
togava grupata barzo narastna na 100-tina chlena.

Imashe i drugi balgarski mail-grupi togava, no tazi mai beshe nai-otvorena
i chlenovete davaha nai-dobri saveti na nachinaeshtite, ta mi se
struva che tova pomogna da se razrastne i naloji kato avtoriteten
Linux mail-list za BG.

--

        Skelet
        ------ http://skelet.hit.bg/