Title: RE: lug-bg: Instalirane vurhu raid masiv na linux

ne, towa sa ti hard diskowete, ne raid virtual drive-owete.
ne znam kak trqbwa da se kazwat virtualnite dqlowe, no trqbwa da si namerish kernel kojto da ti poddyrja ide raida.
edna takawa preporyka da ti dam. turi mu oshte edin hard disk na nqkoq ne raid ide shina.
kachi mu linux. drypni posledniq 2.4 kernel na source i se opitaj da namerish chipa s kojto ti e naprawen raida w configa na kernela. kompilirash, bootwash i kernela shte ti otkrie oshte edin disk, ideq si nqmam kak shte se kazwa. i po-wajnoto oswen ide diskowete ti - t.e. hda(ako si turil oshte edin disk), hde i hdg (master na 3-ti kanal i slave na 4-ti) shte imash oshte edin(!) drive. partitionite trqbwa da gi syzdadesh na toq drive, ne na hde i hdg.

btw. kak taka mirroring m/u disk 30G i disk 20G ne ti li stawa efektivniq obem na virtualniq drive 20GB?

BR,
Boyan