На 16 юли 2001 (понеделник) в 16:54 часа Stoyan Jekov писа:
> Problema moze da se re6i naprimer, kato vlu4i6 dopulnitelen
> header w prepratenoto pismo -> X-Loop: unikalen string
> napr login@host). Togava:
>
> 1. Niakoi izpra6te pismo na user
> 2. Forwarder PROVERIABA ima li X-Loop header
> 3. Ako ne:Forwarder go prepra6ta kum usa.net, NO DOBAVIA X-Loop
>    header. Goto 5
> 4. Ako da: not forward (mail stopped)
> 5. Usa.net vru6ta pismoto

Всъщност usa.net просто не приема писмото.  Например казва, че там такъв
потребител няма.

> 6. Mailer-a na na6ia host prepra6ta pismoto

Той препраща не писмото, а стандартното служебно съобщение, че първото
писмо не е могло да се изпрати, но опитите засега ще продължат.  И
понеже това е съвсем ново съобщение, то не съдържа маркера X-Loop и
затова се препраща и на usa.net.  Следва служебно съобщение, че първото
служебно съобщение не е могло да се изпрати, но опитите засега ще
продължат.  И т.н.  За няколко часа се получават безброй писма с обща
големина около 300Mb.  Без значение колко място има за писма, то доста
бързо ще се запълни при тази скорост.

Ето и още една тема за размисъл: Когато сценарият от предния абзац
наистина се случи, пострада не само потребителят с неработещо
препращане, но и останалите потребители.  Бях сложил квоти на /var/mail,
но когато квотата на потребителя се запълни, пощенският демон продължи
да "складира" писмата, за които няма място в /var/mail, в
/var/spool/exim, със стандартния пощенски потребител, така че квоти не
тук не могат да се сложат.  И в резултат на опитите на демона да спаси
писмата на 1 от потребителите, пострадаха и останалите, защото целия
дисков дял, в който бе /var/spool/exim, се запълни.

Според мене има още доста варианти за умишлени и не чак толкова умишлени
атаки от този тип.  Трябва да се предвиди някаква защита в стандартната
конфигурация на дистрибуциите, но такава засега няма.

> 7. Goto 2

        С поздрав: Антон Зиновиев
                   [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]

  • ... Антон Зиновиев