Здравейте,
Добра работа сте свършили за тези две седмици докато бях в отпуск ( почти 600
писма ! ).
Ето и моите коментари, наблюдения, съвети и т.н. по посочените в Subject-а
теми.
Преди да продължа, трябва да отбележа че ползвам RedHat 7.1 ( с KDE 2.2 и X
4.1)

        ПЕЧАТ на кирилица !:
--------------------------------
        Това наистина е един много сериозен проблем ( или поне беше допреди няколко
месеца). Не че сега всичко е ОК - решение има но не е нито user-friendly нито
пък много разбираемо. И така АНТОН ЗИНОНИЕВ пише, че:
        "Konkueror разпечатва правилно кирилицата, стига печатът на KDE да е
настроен добре. Всъщност в такъв случай всички програми за KDE би
трябвало да печатат кирилицата.  Да се настрои кирилицата на KDE
означава
                1) да не се използва шрифтов сървър, както постъпват по
подразбиране съвременните дистрибуции,
                2) програмата за KDE, от която....."

        АНТОНЕ, аз надълго и широко правих експерименти и окончателните ми изводи са:
        - И със XFS (тоест сървър за шрифтове ) и без него ( тоест директно описани
пътищата в XF86Config-4 - Приложенията на KDE 2.2 печатат на кирилица. Тук
обаче трябва да отбележа, че се наблюдават други неща в различните приложения
на KDE , нямащи пряко отношение към работата им ( в смисъл че не пречат ).
Например в зависимост от това дали се ползва сървър за шрифтове или не, някои
шрифтове се виждат WYSIWYG на екрана, т.е. така както изглеждат и на печат.
        ***** Разбира се трябва да се има в предвид че системата трябва да е изцяло
локализирана и кирилизирана и с локална кодировка за windows-1251.

        ANTIALIASING
--------------------------
        И тук успях да пусна antialiasing с кирилица !!! За съжаление обаче,
набл'денията ми са:
        - Без 100 % увереност, но забелязах че само UTF шрифтовете работят.
        - В моите шрифтове ( стандартните MS-TTF от Windows + тези от BGLINUX пакета
) имаше само 2 шрифта с кирилица, които се виждаха, от които единия беше
много гаден за гледане курсив. И още нещо важно - тези два шрифта не излизаха
на печат.

     КНИГА ЗА LINUX
-----------------------------
        И аз както и много от вас съм си мислил за такова начинание, браво на Васко
Томанов че успя да организира и подкрепа от издател ;-)))
        С удоволствие ще се включа. Ето и моите предложения относно организацията на
организацията за проекта ;-):
                - В никакъв случай не трябва книгата да разглежда конкретен
дистрибутив.
Разбира се трябва задължително да има глави за RPM и за DSELECT.
                Идеята на АНТОН за дистрибутив който да работи с  UMSDOS и т.н. - аз
лично
не я одобрявам: от опит знам че UMSDOS е хубаво нещо но пуснеш ли един
SCANDISK от Windows - > жалка им майка на директориите с относително дълги
имена на пътища. ;-)

Ivaylo Toshev
SAIR Linux /GNU
Certified Professional