На 11 октомври 2001 (четвъртък) в 11:34 часа Alexander Shopov писа:

> Mislia che e kraino vreme bglinux da zapochne da izchezva. Osnovntat
> prichina za tova e che e mnogo hubava programa ;-)
> Varshi mnogo dobra rabota i zatova triabva postepenno da se integrira v
> distribuciite ;-)

Точно така е.  Но има и проблеми.  Не вярвам XFree да решат да
разпространяват кирилските шрифтове на bglinux -- те дори официално са
отказали това на автора им под предлог, че вече се интересуват само от
Уникодови шрифтове (което всъщност не е чак толкова зле).  Но дори и да
ги приемат, кой знае колко ще се бавят, за да им пуснат нова версия.
Преди няколко месеца им изпратих едни клавиатурни patch-ове и поне
доскоро още не им бяха обърнали внимание.  Освен това те имат правилото
да не приемат неща, разпространявани под GPL, а повечето мащабируеми
кирилски шрифтове са GPL.  Е, латинските шрифтове на XFree са с non-free
лицензия, но ясно е защо за тях са си затворили очите.  Когато преди
време Дебиан изхвърли KDE, това направи голямо впечатление, но когато
сега изхвърля няколко шрифта от XFree, никой не обръща внимание.

Надявам се скоро да имаме българска поддръжка на конзолата и без
bglinux, наскоро console-tools има нов поддържащ (руснак), с когото вече
се свързах.

Остава да се сложи оправен български локал и да се добави bulgarian в
/etc/locale.alias, но все отлагам да пиша, защото ми се иска евентуално
да обновя сръбския кирилски локал и може би да направя монголски (имаме
си един студент монголец във ФМИ и искам да го използвам, докато е
време).

> Shriftovete triabva zadalzhitelno da otidat kam XFree86, abiword,
> ghostscript.

За XFree писах, но за AbiWord и Ghostscript има доста по-добри надежди.
На мене лично не ми се занимава с такива "политически разговори", но
това което знам е, че за AbiWord има комплект кирилски шрифтове (в
Дебиан обаче не го виждам, та незнам).  А в Ghostscript искат да
включват само шрифтове, за които Adobe е сложил официален номер.  За
кирилските никой не се е погрижил да вземе от Adobe официален номер.

> Mozhe da se razprostraniavat i dopalnitelni shriftove ot bglinux, no
> potrebitelia triabva da si poluchava kirilskite shriftove odma.
> Klaviaturnite podredbi i te triabva da sa s XFree86, za da mozhe
> primerno KDE ili Gnome keyboard switcherite da gi polzvat. (krasivo,
> grafichno i t.n.)

Досега не съм срещал нито един такъв, който се справя що годе
интелигентно с избора на превключвател КИР/ЛАТ.

> Mislia che e napalno zadalzhitelno da prestane avtomatichnoto pipane vav
> failove kato .xstartup i .Xclients

С въздишка на облекчение ще те послушам.

> Napravo me izvazhda ot ravnovesie
> Te sa napraveni da gi pipash na raka.

Причината, поради която bglinux прави толкова сложни неща в тези
файлове, е че исках потребителя да не бъде засегнат от промените в тях.
Т.е. ако потребителят е сложил някакви команди там, те да се изпълнят.
Но ако такива команди няма, то тези скриптове трябва да повторят
стандартната процедура по пускане на X, която би се случила, ако такива
файлове въобще не съществуваха.  И от тук дойдоха трудностите, защото
всяка дистрибуция си има различна стандартна процедура.

> Savremenite grafichni sredi imat
> nachin da puskash avtomatichno skriptove - i KDE i Gnome.

Какъв е той?

> Mozhem da ti usluzhim s RH 7.1 i Mandrake 8.1
> Obadi se - 02/656796 02/655096

Благодаря.

        С поздрав: Антон Зиновиев
                   [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]