Kratkiq otgowor:
iptables -t nat -I POSTROUTING -i <inside_intf> -o <outside_intf> -s
<internalnet/mask> -d !<outsidenet/mask> -j SNAT --to <outside ip>
:)
Dylgiq otgowor:
Kato prawish SNAT kernela pazi systoqnieto na konekciite (state) koito
sa maskirani i pri poluchawane na paket po nqkoq ot tezi konekcii sys
destination ip <outside ip> go razmaskira. Syshto se sprawq i s
generiraneto prepredawaneto na kontrolni ICMP syobshteniq otnasqshti se
do tezi konekcii. Syshto mojesh da si instalirash protokolni pomoshtnici
kato conntrack_ftp i conntrack_irc (+ syotwetnite im ipt moduli) koito
da syzdawat dopylnitelno prawila w tablicata za translaciite. Sys
spomenatoto po-gore iptables prawilo tablicata sys translaciite se
modificira samo za nowi konekcii koito otgowarqt na wsichkite tezi
uslowiq:
1. idwat ot wytreshniq ti interface
2. izlizat prez wynshniq interface
3. sa sys source adres popadasht w mrejata <internalnet/mask>
4. sa sys destination adres _NE_ popadasht w mrejata <outsidenet/mask>

Ne e nujno da swyrzwash dwata etherneta za da imash ip swyrzanost m/u
maskiranata ti mreja i wynshnata ti mreja. Nito e nujno da go prawish za
da ti se wijdat mashinite prez windowskiq network neighbourhood.

W kakyv smisyl da gi 'wijdash' ? Da mogat da si browsewash share-ite ili
da ima ip swyrzanost m/u tqh?
Ako imash w predwid da mogat da se browsewast pc-tata w windowskata ti
mreja w/u TCP/IP togawa ti trqbwa WINS server ili nqkakwo application
level CIFS proxy kato smbweb (maj taka se kazwashe, probwaj i smbwww ako
ne mojesh da namerish smbweb). I posledno, shte ti e polezno da hwyrlish
edin pogled na
http://www.samba.org/samba/ftp/docs/htmldocs/using_samba/.

BR,
Boyan