Savsem viarno... Ne e nuzhno da ima host, saotvetstvash na ime na domain
za da mozhe da se organizira sistemata za elektronna poshta za tozi domain.

Primeri mnogo... niama da publikuvam za da ne pavia reklama. Znachi....za
MX RR zapisi za domain e napisano mnogo... no riadko v literaturata se kazva
kak se pravi tova za subdomain:)))

Mnogo hora misliat, che za da se obsluzhva poshta za subdomain e
nuzhno da ima A RR za host, savpadasht s imeto na subdomaina... Tova nikak
ne e zadylzhitelno!

Eto edin primer
s izmislen domain. Napr. domaina sales.office.test iska da poluchava e-mail.
Ne e nuzhno da ima host sales.office.test i toi da e posochen s nai-visok
prioritet v ierahiata na MX resursnite zapisi. Ottuk sledvat dve reshenia:

  Reshenie No.1:

  V zonata office.test se definira sales.office.test kato subdomain bez da se
ukazvat serveri na imena chrez NS resursni zapisi. T.e. subdomaina se
definira izcialo v porazhdashtia go domain samo s MX RR, naprimer:

sales   MX   10   mail.office.test.
          MX   20   ns.office.test.

Ideiata e, che kogato se izprashta mail do [EMAIL PROTECTED] se
pravi zapitvane SAMO za MX resursnite zapisi na tozi subdomain. Sled
kato bydat poluchani te se tyrsiat A resursnite zapisi na posochenite s MX
resursni zapisi serveri za elektronna poshta.. t.e. tyrtsiat se IP adresite,
kontaktuva se sas serverite i se predava poshtata za po-natatachna
dostavka

   Reshenie No.2

   V zonata office.test se definira subdomain sales.office.test chrez ukazvane
na NS resursni zapisi v zonata office.test, t.e. neshto ot roda:

$ORIGIN office.test.
sales   NS   ns.sales.office.test.
          NS   ns2.sales.office.test.
ns.sales   A   192.168.3.2
ns2.sales A   192.168.3.126

  V zonata, obsluzhvashta domaina sales.office.test se definirat MX resursni
zapisi (neshto ot roda na):

            MX   10  ns
            MX   20  ns2

  I tova e vsichko. Podobna shema raboti bezuprechno. Nikade ne se definira
host s imeto sales.office.test... no ima obsluzhvane na elektronnata poshta za
domaina sales.office.test

Predlozhenie: Haide stiga sme obsyzhdali temata sas tozi SPAM.. mi napravil
go choveka i tova e. kakav e smisala komentarite za tova da prodalzhavat
tolkova dylgo!?

  Pozdravi
     Vesselin Kolev