Здравейте,

От няколко дена се опитвам да подкарам tar да работи с incremental backups,
тъй като искам да започна да правя backups на системата си по-често, а нямам
време (пък и място) да правя всеки път full backup. Сблъсках се обаче с някои
странности. Първо, бих искал да попитам групата, дали следното е "небъгаво"
поведение. Използвам опцията --listed-incremental на GNU-tar и проблемът се
получава, когато изтрия директория след пълен backup и след това направя
incremental такъв. Направо какво ми дава шелът:

[KeuH@wh11-338 KeuH]$ mkdir temp
[KeuH@wh11-338 KeuH]$ cd temp
[KeuH@wh11-338 temp]$ touch one
[KeuH@wh11-338 temp]$ mkdir two
[KeuH@wh11-338 temp]$ cd two
[KeuH@wh11-338 two]$ touch three
[KeuH@wh11-338 two]$ cd ../..
[KeuH@wh11-338 KeuH]$ tar cvf archive0.tar --listed-incremental=snap temp/
tar: temp/two: Directory is new
temp/
temp/two/
temp/one
temp/two/three
[KeuH@wh11-338 KeuH]$ cd temp/
[KeuH@wh11-338 temp]$ rm -rf two/
[KeuH@wh11-338 temp]$ cd ..
[KeuH@wh11-338 KeuH]$ tar cvf archive1.tar --listed-incremental=snap temp/
temp/
[KeuH@wh11-338 KeuH]$ rm -rf temp/
[KeuH@wh11-338 KeuH]$ tar xvf archive0.tar --listed-incremental=snap
temp/
temp/two/
temp/one
temp/two/three
[KeuH@wh11-338 KeuH]$ tar xvf archive1.tar --listed-incremental=snap
temp/
tar: Deleting `temp/two'
tar: temp/two: Cannot remove: Is a directory
tar: Error exit delayed from previous errors
[KeuH@wh11-338 KeuH]$

Извинявам се предварително за дългия paste, но за съжаление не съм от тия,
които на един ред успяват да прекомпилират ядрото, изптратят съобщение по
електронна поща и да напишат малка програма на perl :). Та проблемът е, че
директорията two не се изтри при възстановяването й от архива. Т.е.
възстанови се при пълния архив и после incremental архивът не успя да се
справи с нейното елиминиране. И файловете вътре дори са се запазили (ls
temp/two/ дава: three).

Може ли някой да ми препоръча стратегия за правене на backups и къде мога да
RTFD :). Защото в info tar информацията е много неясна, а пък на Linux
Documentation Project има някакво backup HOWTO, което препоръчва използването
на някакви скриптове и tom_нещо_си_линукс, което дълбоко ме съмнява, че ще
остави други операционни системи работещи след един restore. Аз доста се
помъчих сам с тия работи, но за моя голяма изненада успях да изтрия home
директорията при един ръчен restore. Как стана не ми е ясно, т.к. както горе
съм показал при "лаборни" условия не се получава. Бях си направил backup на /
и най-вероятно трябваше да използвам опцията --one-file-system при
разархивирането. На всичкото отгоре се появява и това поведение, което не
мисля, че е съвсем feature. С други думи: ако някой е измислил как се прави
това нещо incremental backups и желае да сподели, ще съм много благодарен.

Поздрави,
Виктор