Izglejda sqkash nqmash definirani logicheski diskowe, ili kernela ti ne
poddyrja scsi (logicheski) diskowe.
ide-scsi ti e imeto na SCSI drivera.
0 shte reche (virtualen) SCSI kanal nomer 0, koeto e normalno ako towa
ti e edinstweniq SCSI kontroler.
w /proc/scsi/scsi (towa e fileche) trqbwa da ti se wijdat wsichki
otkriti device-i po wsichki SCSI kontroleri.

Predstawqm si che twoq RAID polzwa SCSI draiver zashototo si komunikira
po SCSI protokol s PC-to. Za wynshnite IDE raidi, towa ne e rqdko
sreshtano qwlenie, taka che si mislq che e sywsem normalno.
Trqbwa oswen draiwera za IDE RAID da imash kompiliran w kernela "SCSI
support" (ili scsi_mod.o) i "SCSI disk support" (ili sd_mod.o) za da
mojesh da wijdash logicheskite SCSI diskowe, koito si si naprawil prez
BIOS-a.
Wij dali sluchajno nqmash /proc/(ime na drajwera)/ az imam
/proc/megaraid/* na edna dwe mashini tuka/

Vyzmojno e razbira se da gresha za scsi diskowete i RAID kontrolera ti
da si syzdawa specifichni za nego ustrojstwa kato naprimer
/dev/ataraid/dXpY (htpraid i pdcraid polzwat tezi device-i, pone spored
Configure.help).
Do kolkoto se razchetoh sega ima dwa wida IDE raidowe. Ednite sa nqkakwi
stranni software-o-hardware-ni, drugite sa si izcqlo hardware-ni.
Chestno da si kaja IDE RAID ne sym puskal prez jivota si. Za sega
software-niq RAID1 i RAID5 na evtinite mashini mi wyrshi chudesna
rabota, a skypite si imat hardware SCSI RAID.
Mojesh li da mi pratish ili da postnesh edno dmesg, che mi e adski
interesno kakyv e twoq raid i kakyv mu e problema.

BR,
Boyan