|Аз преди няколко месеца доста мислих да си разработя добра бекъп стратегия
|и също достигнах до извода, че dedicated backup server е най-доброто нещо,
|което може да се направи по въпроса.  Има много хитър начин да се пести
|страшно много дисково пространство като се бекват само промените по файловата
|система и освен дова да има различни snapshots за преди 1 час, преди 4 часа,
|преди 1 ден и т.н. без това да изисква много място.  Това се прави с util-ката
|rsync.  По-подробно на

]- qsno, move bi az ne bqh dostatychno tochen i sam zabludil powecheto hora deto
]replainaha na maila mi, syvalqwam.. Moqt wapros beshe za arhiwirane na GOLEMI OBEMI
]ot informaciq... da rechem ot porqdyka na stotici GB a ne prosto images na
]servarite...
I to arhiv koito ne e zadylvitelno da e byrzo dostypen...
Imam da rechem 3-4 diska po 120GB, koito trqbwa periodichno da se izprazwat  malko po
malko za da moga da dobqwam nowa informaciq (no ako trqbwa da moga da wyzstanowq towa
koeto sam mahnal).
Ta pri tozi wariqt ne mi pomagat mnogo CD-ta (ro ili rw) ne samo che sa mnogo no
izliza skapo.., nito DVD-RW ste e izgodno systo a i pri dwata sluchaq e neudobno da se
razmotawat desetki ili stotici diskowe..
Ta poneve nqmam predstawa kolko mogat da poemat TAPE-owete za twa i pitam, nadqwah se
da darvat pone 30-40GB :")
Dryg wariant oswen cd, dvd i tape ne mi e izwesten..

A otnostno arhiwiraneto na serverite mislq da polzwam mkCDrec.... otnosno arhiwiraneto
pak na konfiguraciite, sam si naprawil backup script koito gi dyrpa na sys scp
(keychain-enabled).. (wse oste imam problem s nqkoi ot failowete poradi permission
problems, koito wse oste nqmam ideq kak da zaobikolq :"( )..

  • lu... raptor
    • ... Васил Колев
      • ... Andrei Boyanov
        • ... Boris Jordanov