On 12 02 2003 19:17, Valentin Tzankov wrote:
> Pri nas problema beshe mnogo interesen, no njamashe nisto obsto s
> Gnome i Kernel-a,

aaa tova ve4e e po-seriozno... V pyrvite si postingi kakto beshe opisal
nestata, bez da imam vasheto code pred men na men mi "blyskashe" (t.e.
mirisheshe) 4e ste napravili programa za benchmarking, t.e. da exhaus-va VM i
veroqtno CPU... vmesto da vyrshi tova koeto iskate byrzo i optimalno;-) ...
Za tova ti prevedoh primer s zaemaneto i puskaneto na pamet i kolko i kak
mozhe bi go pravite vie (t.e. da ne bi da projte 5 za 6 )...  Tova li4eshe ot
byrzite zaklu4eniq 4e VM e vinovna stoto ne osvobozhdava pamet koqto vie
naj-veroqtno neiskate da osvobozhdavate s instructions ot vashiq code... o 4e
iskate da blyskate na diska prez swapping-a, vmesto v files v nqkoq fs...;-)
Vyobste mirisheshe na rabota po4nata nabyrzo ili nedoogledana...  Da ne
govorim 4e IBM, SGI i HP, veroqtno i drugi sa slagali 2.4 kernel milioni pyti
pod obsadata na Valano Bench i drugi instarumenti za izstezaniq i izvrysteniq
v tozi branch, sled koeto sledva (predlozheniq za) tunning ofcoz ;-) ... Tova
po-nadolu e interesno, no out of my range...

> [...]
> promenjat, i trjabva samo da se dobavjat novi zapisi, znam che ako njakoj
> razbira ot OLAP, ste me kaje che ne polzvame OracleExpress taka kakto pishe
> po knigete, no tova e dylyg razgovor i ne e za tazi grupa, a i az ne sym mu
> Architect. Prilojenieto be razraboteno za HTML clienti, no poradi obema mu
> e v tvyrde ogrnichen variant, v kojto goljama chast ot Dimensiite sa
> predefinirani za konkreten User, primerno John Smith moje da polzva samo
> dani za Auto-Industry.
> I zatova se naloji da razrabotim Gnome Client, s kojto da se generirat

t.e. za GTK-based client stava vypros.

> [...]
> vypreki tova ne poluchavame informatzia ot Oracle Express za 0 v Sparse
> Dimensiite, no nie sme propusnali tozi moment. Inache poneje polzvame
> NautilusMetaView componenti za da pokazvame Dimensiite
> te sa preraboteni estestveno za nasheto prilojenie, ta te si izjazdat 0.8
> Mb na vsjako otvarjane, ostava da namerim i kyde e tozi problem i sme v
> kakto tuk kazvat "We are in Good Shape" tova mi e pyrvia project pod Linux,
> estestveno ne broja tezi s java i moga da kaza  che e lesno
> i trudno proradi edna i systa prichina Ogromnia Obem Source Code,

aaa zna4i bad ili untuned user space code ;-) ... Sega az ot Oracle i t.n.
neiskam da razbiram, vie si znaete (edinstvenoto losho koeto moga da kazha e
4e e ugly binary;-), no ne moga da tvyrdq 4e ne e full-featured, fast and
robust, 4uval sym 4e e i to dosta, osobeno kogato trebe da nosi zverski mnogo
i to byrzo)..., a i v slu4aq s po-vazhno tova 4e ste sednali da trace-nete
problema i ve4e si znaete 4e e v vashata 4ast. Linux kernel-a prosto vi
obsluzhva "povikvaniqta"...

> Bih dal syvet navseki kojto se zahvasta s takova nesto da ne polzva cjujdi
> componenti taka kakto sa, a da gi prerabotva t.e. Refactoring
> e edinstvenia nachin da razberesh chujd code, pone za men, i da go polzvash
> optimalno, mnogo polezna mi beshe knigata na Martin Fowler,
> po vyprosa www.refactoring.com(jalko che primerite ne sa na C/C++),

dodohme deto trqbva ;-). qvno ste da e dobro 4etivo...

> a i sled 6 mesetza C/C++ veche mislja samo za Java.

i Java ne moga da komentiram, mozhe bi imash pravo, zavisi kakvo pravite vse
pak de, vie si znaete to4no...

P.S. Vizhdash li 4e kolkoto i old timer programist da si, kato poglednesh
plitko na nestata - s dve tri povyrhnostni dogatki, padash dosta v o4ite i na
newcomers... Zabii dva-tri to4ni guess-a, 4e da padnat 5-6 old unix gurus,
togava ve4e se opravqt nestata i vsi4ko si idva na mqstoto seriozno i
zadylbo4eno.

--
Greets,
fr33zb1