On Saturday 22 February 2003 15:12, Niki Nick wrote:
> Привет група ....
>
> Искам да си пренесоча графичната среда на LINUX-a на компютър с Windows.
> Ако може ниакои да ми казе как става и да ми препоръча подходящ софтуер.
>
>                            Благодаря предварително ....

Този проблем е решен, но това, което ти трябва зависи според случая.  Първо,
коя част от графичната среда искаш да пренасочиш?  Искаш ли самия десктоп,
или само графични програми?

Едно сравнително добро решение е следното.  Инсталираш на Windows машината
cygwin и стартираш от cygwin промпта XServer в Windows прозорец.  След това
чрез ssh се свързваш с отдалечения компютър:

ssh -X -l <user_name> <host_name>

и стартираш някоя графична програма чрез

$ mozilla & (напр.)

Това ще ти покаже mozilla на твоя десктоп.  Връзката ще е криптирана, никой
няма да може да проследи нито сесиите, нито паролата.  Шрифтове, клавиатури и
т.н. ще са максимално съвместими, т.к. имаш от клиентската среда едва ли не
Линукс.

Това, обаче заема много място (cygwin).  Друго решение е:

http://www.uk.research.att.com/vnc/start.html

VNC генерира обаче много трафик и не знам до къде това некомерсиално решение,
което е горе поддържа криптиране и неща като кирилица и т.н.  Предимството е,
че целия десктоп, т.е. цялата работна площ се прехвърля, а не само отделни
приложения.  Има и комерсиални неща, като Exceed, които не мога да
коментирам.  Знам само, че са бъгави, но дали ги има за Linux, или само за
Unix и какво поддържат, представа си нямам.

--
Поздрави,
Виктор

---

RedHat likes living on the bleeding edge,
but leaves the bleeding up to you. --
Author Unknown