Az ne bih se uchudval na tova:)

Ako v /etc/mail/local-host-names imash red

serverami.com

e logichno vseki da mozhe da prati mail do user, koito ima kutia v ramkite
na domaina serverami.com bez da e nuzhno da pravi
authentikacia. Authentikaciata sluzhi SAMO za da davash na nikoi
pravo da sledva RELAY politikata na SMTP servera ti. Ako izvyrshvash
localna dostavka ne e nuzhno.

Vtorata chast na problema sa mail-clientite. Tozi problem go ima ne samo
Outlook Express. Prichinata e pyrvo, che ti si go nastroil da pravi
authentikacia pri prashtane na mail prez tvoia SMTP server i clients poslushno
si sledva tova. Kogato konktaktuva s SMTP servera toi podava AUTH string
i zapochva obmena... e ako ne e viarno imeto i parolata naistina niama da
ima izprashtane, no ne zashtoto shte imash zabrana za relay, a zashtoto
prosto sesiata shte se othvyrli poradi greshno ime e parola.. Zabelezhi edna
vazhna osobenost. Pyrvo se pravi authentikacia, a sled tova se izprashta
maila, v koito pishe, che e za user ot domaina serverami.com. Napravi
spravka v syotv. RFC-ta po temata. T.e. pri teb sesiata se provalia oshte
predi da si kazal, che shte prashtash mail za localen user:)))

Taka, che niama problemi:) Tova e relanoto polozhenie ne neshtata.

Taka i taka stana vypros za authentikacia i za problemi... bih ti preporychal
da opitash vse pak da pusnesh STARTTLS opciite na Sendmail i da
pravish authentikaciata na baza validen sertifikat. Inache authentikaciata
s parolka i username e dosta lesno vzlomiaema.

Ako iskash procheti http://www.lcpe.uni-sofia.bg/linuxdoc/sendmail

Ta po povod na Outlook Express se seshtam neshto drugo:) Tozi client
v neobiatnata si mnogofunkcionalnost ne znae za TLS (kazvat, che imalo
patch, no mai nikoi ne go slaga). Shte ti se nalozhi kato pusnesh TLS-a
supporta da razreshish i SMTPS porta, zashtoto Outlook kakto kazah ne
znae kakvo e tova TLS kakto i mnogo MS prilozhenia (zashto?).

Fakticheski brykvash v m4 prototipa na Sendmail i pishesh:

dnl # The following causes sendmail to additionally listen to port 465, but
dnl # starting immediately in TLS mode upon connecting. Port 25 or 587
followed
dnl # by STARTTLS is preferred, but roaming clients using Outlook Express
can't
dnl # do STARTTLS on ports other than 25. Mozilla Mail can ONLY use STARTTLS
dnl # and doesn't support the deprecated smtps; Evolution <1.1.1 uses smtps
dnl # when SSL is enabled-- STARTTLS support is available in version 1.1.1.
dnl #
dnl # For this to work your OpenSSL certificates must be configured.
dnl #
dnl DAEMON_OPTIONS(`Port=smtps, Name=TLSMTA, M=s')dnl

  Pozdravi
    Vesselin Kolev

  • lu... George Danchev
    • ... Teodor Georgiev