Здрасти,

За целта ще трябва да направиш някои постоянни настройки, които да гарантират,
че всеки път ще имаш Интернет, както и свързаност от другата си мрежова карта.
Ако не ме лъже паметта, Патрик Волкердинг  продължава все още продължава да
използва в Slackware своята  изключително неудобна (но пък така характерна за
дистрибуцията) анти-SysV и про-BSD rc система. Мрежовите интерфейси се
настройват от скриптовете /etc/rc.d/rc.inet{1,2}.

Тоталната анархия, която цари там, може да бъде пооправена малко, като изтриеш
всичко друго, освен конфигурацията на локалния интерфейс lo, и въведеш следното
в /etc/rc.d/rc.inet1:

/sbin/ifconfig eth0 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0
/sbin/ifconfig eth1 193.110.218.83 netmask 255.255.252.0 broadcast 193.110.219.255
/sbin/ip route add default via 193.110.216.1

Разбира се, трябва да се увериш, че са заредени необходимите модули за работа
със съответните мрежови карти (а можеш и да ги компилираш статично в ядрото).
За първата си мрежова карта (тази, която е свързана към вътрешната ти мрежа),
може да избереш и други адреси, разбира се.

Желателно е да провериш точните пътища на ifconfig и ip (или  пък route, ако
предпочиташ него).

А, и тук трябва да се обадят Slackware гурутата - нямаше ли един инструмент
netconfig? Поправете ме, ако греша, защото пиша по спомени от Slackware 7.1. ;)

P.S. В никакъв, ама в никакъв случай не искам да разпалвам flames. Ако някой
все пак реши да се заяде, моля, нека го направи интелигентно! :)

On Fri, 05 Dec 2003 22:46:20 +0200