thanx,
Az sam s Realtek ALC655 na dynoto, podkarah q s intel8x0 driver..
Ne sam mnogo dobre zapoznat po princip sys sound neshtata
taka che ne se smeite na wyprosite... :")
Gledam che w knivkata za dynoto mi pishe (ufff nqma copy&paste) :

Realtek ALC655 CODEC
Support jack sensing
Line Out/2 front speaker
Line In/2 rear speaker (by s/w switch)
Mic In/center & subwoofer (by s/w switch)
SPDIF Out/SPDIF In
CD In/AUX_IN/ Game port

- Taka da razbiram li che towa oznachawa che wkluchwam
 6 koloni w trite stereo izhoda koito sa izkarani otzad na kutiqta ?

- kato probwam "mplayer -ac hwac3" mi dawa greshka :
  "Couldnt find matching filter / ao format"
Ako probwam pak s "-chanels 6"  swiri no pak kato wklucha w drugite
izhodi ne shtat da swirqt... (obache ima efekt stoto gowora na normalniq
OUT pochti ne se chuwa :"))
Da ne bi towa "by s/w switch"  da oznachawa
che trqbwa po nqkakaw nachin software-no da gi wkluchwam, ako da
KAK STAWA TOWA ?

Estestweno -ao e alsa9