zdraweite trqbwa mi nesto mnogo lesno i prosto za instalirane, dave i perl script
wyrshi rabota.. no da ne e bgp,rip router etc..
Ideqta mi e sledmata da rechem imam 5 compa na koito imam setnati dadeni
routes i rules iskam da moga awtomatichno da propagandiram routing-i da rechem
ot edna kontrolna stanciq..
Problema e che trqbwa da e nesto leko i neangavirashto... i saotwetno da prawi towa
propagandirane po shto gode secure way !! move i over-ssh, move bi ne !!

Trqbwa mi towa neshto da moga lesno da go setwam na wsqka nowa mashina koqto slagam
a systo da ne e mnogo tevko....

Samo si mislq .... ideqta mi e da naprawq sistemata po bullet proof.. pak i chesto
weche mi se
nalaga da korigiram route tablici na razlichni mashini...

a i da ne zabrawq trqbwa da si pazi poslednite promeni pri reboot na mashinata..

Kato dobyr kandidat mi se wivda syshto DHCP server i klienti no tam samo moga da setna
ip,dns i mask
a pak i trqbwa da ima "fallback to the last config" pri padane na dhcp-to.. i e dobro
kato reshenie samo za
bootwaneto...
No pak ot druga strana nai dobriq wariqnt ste e neshto sborno wzima si ip parametrite
i routingite chrez broadcast dokato
oste nqma ip... a posle po komanda otwyn  se updeitwa .. taka stawa idealnata
dinamichna sreda. :")
I oshte nesto ako poluchi po broadcast set-to-default se setwa po dadena default
configuraciq taka che da move
da se oprawqt bozite koito ponqkoga move da se natworqt... :"))