--- Vesselin Kolev <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Обещавам да проверя колко от сателитите за GPS системата за навигация са
> видими от България (дано не ме лъже паметта, но Европа искаше да гради
> своя GPS система и да подава точно време от CERN, ако някой знае повече
> по темата, може да сподели).

Казва се Галилео

http://www.esa.int/export/esaSA/GGGMX650NDC_navigation_0.html
http://europa.eu.int/comm/dgs/energy_transport/galileo/intro/future_en.htm

Имаха (имат?) големи разправии с Големия Брат зад океана заради
тази конкурентна, всъщност по-добра, от GPS, система. Въпросът е
политически, разбира се, никой не обича да си губи монопола върху
ключова технология

  http://www.heise.de/newsticker/meldung/42486

с превод

  http://slashdot.org/comments.pl?sid=87635&cid=7598640

Дискусията на slashdot е тук

http://slashdot.org/article.pl?sid=03/12/01/1226207&mode=nested

Догодина ще бъдат изстреляни тестови сателити

  http://www.spacedaily.com/news/gps-04v.html

Още за конфликтните интереси

  http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99994641
  http://www.dw-world.de/english/0,3367,1446_A_1102960_1_A,00.html