Здравейте,

Днес инсталирах Mandrake 10 и имам огромно желание да мина изцяло на Линукс. Имам два въпроса, извинявам се, ако ви се сторят тъпи.

1. Къде и как се инсталират програмите? Изтеглих Mozilla Firefox и Thunderbird, мога да ги раз-архивирам, но къде да ги сложа (дали е в /usr, /usr/share или другаде), как да направя, че да тръгнат и трябва ли да съм root? Те всъщност тръгват и от ~/Documents/Thunderbird/, но едва ли е правилно.

2. Компютърът е преносим Toshiba и за разлика от Windows, екранът е доста тъмен. Как може да се зададе малко повече яркост и контраст? Няма хардуерни бутони, но под Уиндоус може да се регулира с клавишите Fn+F7. Пробвах да сложа повече "Гама" в КДЕ-настройка на работния плот - Периферия - Дисплей -
Гама настройки на монитора, но това няма ефект. Ето какво ми дава xvidtune:

[EMAIL PROTECTED] X11]# xvidtune
Vendor: Generic, Model: Flat Panel 1024x768
Num hsync: 1, Num vsync: 1
hsync range 0:  31.50 -  48.50
vsync range 0:  40.00 -  70.00
Video are not settable on this chip