На  1.VI.2004 в 19:53 (+0300) часа Peter Pentchev писа:

> Пффт.. това е доста по-сложно :(  Както каза Васил, passwd(1) по принцип
> не е направено за ползване в не-интерактивен режим - имам чувството, че
> в някои реализации направо си проверява за tty и те отсвирва, ако не
> намери.

Предполагам, че Samba прави това вече по някакъв начин, защото ето
какво пише в smb.conf:

; For Unix password sync. to work on a Debian GNU/Linux system, the following
;       parameters must be set (thanks to Augustin Luton
;       <[EMAIL PROTECTED]> for sending the correct chat script for
;       the passwd program in Debian Potato).
   passwd program = /usr/bin/passwd %u
   passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n *Retype\snew\sUNIX\spassword:*
%n\n .

> Струва ми се, че ще стане малко по-просто, отколкото да се опитваш да
> автоматизираш диалога с passwd(1);

Да.  Просто без sudo и специални права ми изглежда по-сигурно.

> Това не е ли част от нещо по-голямо - от самия usermin?  Може и да
> бъркам де :)

Да - част е.

Антон