Първо извинявайте че чупя thread-ването, просто нямам архив на темата.

В slackware-current и при го имаше същият проблем. Когато стартирах
gtk2 приложения получавах грешка: undefined symbol: gdk_threads_lock

Досега не бях тръгнал да го решавам но днес ми потрябва gimp и след
малко борба открих няколко неща:
  1. под glibc-2.3.2 - работеше
  2. под glibc-2.3.3 - не работеше

Тръгнах да пиша на Patrick за проблема, но преди да пратя писмото
направих ldd `which gimp` и изведнъж видях светлина в тунела :)

Неизвестно откъде имам компилирани gtk2 и glib2 инсталирани в
/usr/local/lib. Динамичният линкер, свързваше gimp с тях, вместо
с gtk2 и glib2, който са ми на пaкети в дистрибуцията. След като
изтрих повтарящите се библиотеки в /usr/local/lib всичките ми
gtk приложения тръгнаха.

Съдейки по това което стана, според мен между динамичният линкер
в glibc 2.3.2 и 2.3.3 има някаква промяна, която го кара да
"преподрежда" библиотеките, когато линква.

Така ми изглежда /etc/ld.so.conf:

/usr/i486-slackware-linux/lib
/usr/X11R6/lib
/usr/lib/qt/lib
/opt/kde/lib
/usr/local/lib
/usr/local/pgsql/lib

Пейо, провери дали някъде нямаш повтарящите се библиотеки.

--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/