On Sunday 21 November 2004 20:37, Nikola Antonov wrote:
> Здравейте,
>
> От известно време насам експериментирам с gradm, но с доста частичен успех.
> Някой има ли опит с този инструмент и успявал ли е да опише някакъв
> оптимален acl файл, при който след изпълнението на 'gradm -E' да не спират
> разни демони като named например?
>
> По принцип ме интересуват примери за подобни acl файлове (/etc/grsec/acl
> или /etc/grsec/policy). Да речем, че ядрото е 2.6.7, пачнато с grsec 2.0.1
> и настроено на подразбираща се политика medium. Попитах и в списъка на
> [...]

Преди някой да се е засилил да ми отговаря, да кажа, че му намерих цаката.
Разбира се, играчка е, ако на системата работят много разнообразни услуги. Но
за сървъри, на които основното е предоставяне на шел за
потребители-разработчици, това е идеален вариант. Когато се активира gradm,
системата се заключва практически за всичко и за всички, вкл. и за root;)

Иначе добра отправна точка са следните документации, в които има хубави
примери, изясняващи принципа на работа:

1. http://plus-linux.de/wiki.cgi?GrsecurityHowTo/Create_Initial_Acl
2. http://www.gentoo.org/proj/en/hardened/grsecurity.xml?style=printable

--