Здравейте!

Имам много странен проблем, и никакви идеи за причините.

И така. Една линукс машина е прокси и рутер който прави nat. С две карти е, едната е с реален другата с частен адрес, на същия суич има и една също линукс машина която е mail сервер, но е само с реален адрес. Т.е. хостовете от локалната мрежа го достъпват след като се nat-нат от първата. И това работи перфектно от доста време.

В един момент  някои от хостовете в локалната мрежа започнаха да се оплакват че не могат да пращат поща - relaing denied. Което е абсурд... Но установих причината! Конекцията към mail-сервера не е с ip-то, на рутера, а с някакво съвсем друг, което изобщо не е описано разбира се в разрешените хостове. Такааа... Пуснах traceroute, съвсем коректно си мина през рутера и стигна до mail-сървъра.

Този ефект не се получава от всички хостове в локалната мрежа.

Та така.... И сега нямам идеи от какво може да се получава това.

Много ще съм ви благодарен за съвети и съдействие!

А!.. И още нещо. Адреса с който се представят е адрес на рутер /пак линукс машина/, която е на един суич с този на който е включен и нашият суич за Интернет, но разбира се са в различни vlan-с.

НОУ-ХАУ: Как успешно да започнем бизнес в Мрежата?
Еднодневен курс "Основи на е-бизнеса"- част 1
последен курс за годината на цена 72 лв.: 11 декември (сб), гр.София
http://lifeconsult.info?mbg_m