On 2004-11-25 (Thursday) 13:43, Hristo Erinin wrote:
> Здравейте,

> www.asbis.bg продават PCI SATA контролери на поносими цени, които ти
> предлагат и една PATA шина . Когато аз си взимах имаха Silicon Image 3114
> и Promise TX2.

    10xz a lot

> Ако говорим за изчезване на сектора където ти живее MBR, можеш да кажеш
> на BIOS да зарежда от дискове hda и hdc, така че машината да boot-не без

    Доколкото разбрах, BIOS-а map-ва на устройство 0x80 първия намерен диск.
За тази операция той гледа само електрониката (поне при някои BIOS-и). Какво
става ако първия сектор даде грешка при четене зависи от реализацията на
BIOS-а, а и bootloader-а май няма да се справи от устройство различно от 0x80.
Ако първия му сектор се прочете има още два варианта за отпадане: дефектен
следващ сектор и повреден запис в него (останали само магическите два байта,
колкото BIOS-а да се хване) или някой следващ /от секторите необходими за
зареждането/.

> проблем. Ако се появи проблем в сектор, заеман от ядрото и то се oops-не,
> май няма много какво да направиш. Аз търсих информация в мрежата, какво
> се случва когато се появят лоши сектори по един от дисковете в RAID1 масив,
> но така и нищо не намерих. Някой има ли представа как се избягват
> проблемите при репликацията в този случай?

    Май решение няма. Проблема бе бегло обсъден в fedora-devel или test, но
на моята радостна новина "ето така работи" извадиха този/тези недостатъци.
Докато BIOS-а няма директна поддръжка за случая (поне до пълното зареждане
на GRUB/bootloader-а/) решение без физическа намеса няма. Имаше някакви
идеи за поддръжка на RAID1 от GRUB, но не знам до къде са стигнали, но това
би било частично решение (за проблем с ядрото/initrd). А с физическа намеса
в такъв случай... изисква физическа намеса за зареждане. Аз разчитам на то-
ва, че шанса за грешка на 2-3 MB от общо 160 GB да речем е доста малка, а и
главите на диска няма какво да правят по тез данни след самото зареждане.

--
Regards,
  Doncho N. Gunchev    Registered Linux User #291323 at counter.li.org
  GPG-Key-ID: 1024D/DA454F79                        http://pgp.mit.edu
  Key fingerprint = 684F 688B C508 C609 0371  5E0F A089 CB15 DA45 4F79