On Wednesday 04 May 2005 10:09, George Simeonov wrote:
>   Би ли могъл някой да ми обясни какво точно значи CVS, за какво се
> използва, предимства, недостатъци... Дори и ако някой ме убеди да го
> ползвам пред другите алтернативи, няма да се сърдя :)) Е, стига да се
> намери някой, който да му се занимава с такива въпроси :-/ Георги

най-добре -> cvshome.org, но много накратко Concurrent Versions System се
използва управление на файлови хранилища в които комитват един или повече
човека, като се гарантира, че няма да си пречат, най-важното е сливането на
промените с разрешаване на конфликти. Например, няма да можеш да комитнеш
локалните си промени в дадено хранилище ако не си взел последните промени от
него, следва разрешаване на конфликти ако има такива и т.н. Номерата които
може cvs не са много, например почти никаква работа с директории, добавяш
една директория в хранилишето и си вечно с нея (няма преименуване и т.н.),
докато админа на хранилището не я премахне локално от хранилишето, но през
cvs протокола това няма как да стане. Други: стари - RCS, SCCS и свободния му
аналог CSSC; нови - Subversion. Такива системи за контрол на версиите са
централизирани, т.е. едно единствено общо хранилище за проект.

децентрализирани или дистрибутивни: за един проект много хранилища, дефакто
всеки разработчик си има собствено дистрибутивно хранилище за даден проект и
разработчиците сливат части помежду си, има няколко техники за сливане, много
по-слижни от горните, което не е лесно за обяснение ;-), може да се работи
офлайн и т.н. Представители: arch, tla (arch пренаписан на C), monotone,
darcs, svk (работи върху subversion, но децентрализирано), git (линукс кърнел
хакерите не си харесаха нищо след bk [който е комерсиален продукт] и си
създават свой инструмент за децентрализирано управление на хранилища)

С две думи почни от тук: svnbook.red-bean.com

--
pub 4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <danchev.fccf.net/key pgp.mit.edu>
fingerprint    1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB