On Wednesday 01 June 2005 18:44, Kamen Medarski wrote:
> Здравейте група, имам едно питане. Някой има ли идея как може да се
> ограничи времето на даден потребител в КДЕ?

Мисля, че потребителя може сам да се цензурира ;-), но ако целта е въпреки
волята на този потребител, то сигурно има няколко начина това да стане, но
това за което се сещам на първи акъл е:

1) връзваш X-а, да не го убива и да не излиза на VT (последното май е
множко;-)
# disable the <Crtl><Alt><BS> server abort sequence
    Option "DontZap"
# disable the <Crtl><Alt><KP_+>/<KP_-> mode switching
    Option "DontVTSwitch"

2) забиваш един файл който kdeinit изпълнява при стартирането си ...
собственост на root и с права 755 (за да не го пише потребителя):
$HOME/.kde/env/lock.sh
sleep 30 && kdesktop_lock --forcelock &

това за забива на фона (много важно, иначе кдеинит при стартирането си ще чака
командата да върне някъф статус) и спи 30 секунди, след което заключва
декстопа (без да убива стартираните приложения), но ако този потребител си
знае паролата той ще се освободи. Може вместо kdesktop_lock, да се използва
по грубото kdeinit_shutdown, или не думай някоя kill поредица ;-) Това може
да бъде доста грубо зашото потребителя може да загуби данни ако му се убият
приложенията изневиделица ;-). Е може да се помисли преди това да се стартира
някакво предупреждение, че ще има "спиране на тока", ама треа се внимава с
горното забиване на фона.

--
pub 4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <danchev.fccf.net/key pgp.mit.edu>
fingerprint    1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB