Здравейте.

Не бях ползвал записвачката (Pioneer DVD R/RW) от няколко месеца.
Наложи ми се вчера и ударих на камък.

Обикновено използвам xcdroast,  но вчера след стартиране на записването той
отказа на стъпка Optimum power calibration с грешка: OPC failure.

"Брех" викам си аз..
Съвсем случайно ми беше попаднало едно Nero за Линукс .... с него пък записва
до един момент и после спира. И си висии..... и нищо.

Понеже ползвам и k3b от време на време пробвах и с него. Добавих си
записвачката в настройките му и каква изненада: Нямал съм видите ли
записвачка. "Нещо от драйверите ще да е" мисля си. Преглеждам аргументите при
старт на ядрото -
" Kernel command line: auto BOOT_IMAGE=2.4.29-my ro root=801 hdc=ide-scsi "
 - похвално добре си изглежда.

Гледам по-надолу -
hdc: PIONEER DVD-RW DVR-105, ATAPI CD/DVD-ROM drive

Един бърз lsmod ...
sr_mod                 13240   0  (autoclean)
ide-scsi               10320   0

"Не старило, а патило " думам си трябва да питам тук.
Та затова ви пиша.

Аз понеже cdrecord го ползвам само през "frontend", та нямам идея мога ли да
проверя състоянието на записвачката. Де да знам. Дали не е дошло  време за
нова? Тази я е изпекла 200 диска я - не.

Не, че може да има значение, но единствената промяна, която съм правил по
ядро/хардуер е, че завинаги се отървах от IDE за твърд диск. Тъй да се каже
станах мноооо адванцед със SATA. Ама не ми се чини да е от туй. То ЦД-то
тъй или иначе си беше на същата шина.

Забравих - ядрото е 2.4.30

Пробвах и с 2.6.10 - същата работа.

Ако някой може да помогне с акъл?