Благодаря на всички отзовали се на моя вик за помощ!
Разреших го проблема, като направих rate-а на "наследниците" по 2Kbit. Така
сумарният rate на "наследниците" е по-малък от rate-а на "бащата". Всичко
работи сега както трябва. В предишния случай родителският клас обича толкова
много децата си, че им дава каквото искат, без да се съобразява с
ограниченията, които аз му налагам :-)