В чт, 2005-12-15 в 14:12 +0200, Dimitar Tomow написа:
> http://linux-bg.org/cgi-bin/y/index.pl?page=news&id=9&key=378214279
>
> 1. Не знам кога ,но ако влеземе в ЕС със сигурност това ще важи и за
> нас, а това е нарушение на конституцията ни и по-точно на един от
> малкото наистина добре написани/издържани членове(точки) в нея,
> перефразирам: "Всеки има право на ЛИЧЕН и НЕПРИКОСНОВЕН живот".
>
> 2, Защо все пак пускам такава тема в такъв списък - казва се ще като
> решение ще ползваме криптиране на данните , достъпа до Интернет/мрежата
> какво ще почне да се осъществява само през 'тунели' и криптирани канали
> ли :?
> [...]

Зачетох самата директива, и нещата не са толкова зле - реално погледнато
се пази съвсем малко информация, която и при криптирания трафик също
може да се получи (на slashdot има един хубав линк към самата директива,
може да погледнете). Освен това, не знам откъде е тръгнала тая
информация, но там пише, че всичко IP базирано се пази до 1 години
време, и разходите се поемат от държавата, а не от доставчиците.

Ето и самия линк:
http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2005:0438:FIN:EN:PDF