On Tuesday 07 March 2006 09:57, Nickola Kolev wrote:
> Здрасти,
>
> Лично аз ползвам някакъв безименен USB dongle Bluetooth адаптор с Nokia
> 6230i. Повече информация можеш да намериш както от батко google, така и
> от ето тези статии:

ОК - в такъв случай ще си вземе просто "някакъв" адаптер; ще гледам да не идва
със CD с драйвери :) Иначе, в противен случай, може да има нещо по-екзотично
и специфично за конкретна ОС

> 1. На първо място статията на Георги Чорбаджийски в linux-bg.org, макар
> че е малко твърде KDE ориентирана:
>
> http://linux-bg.org/cgi-bin/y/index.pl?page=article&id=advices&key=36542944
>4

Да - тази вече бях я разгледал; мисля че добра отправна точка

> 2. Доста полезна информация има и на следващата страница (някои връзки
> са на немски):
>
> http://www.holtmann.org/linux/bluetooth/
>
> А това дали ще го виждаш като Mass storage device зависи само и
> единствено като какъв клас ще се представи самия телефон.

Да - съгласен съм; но въпроса ми беше по скоро дали Bluetooth адаптерите имат
нещо като универсална подръжка в ядрото, както е с MSD. Примерно, използва се
един и същи модул за ядрото, както за фотоапарат Olympus така и за mp3 плейър
Diva Gem, родно производство - нищо, че са съвсем различно USB устройства (с
различни ID-та и прочие).

> Относно
> софтуера за синхронизация мога да ти препоръчам gammu (заедно с
> питонското му wx GUI wammu) от тук: http://cihar.com/

От показаните екрани изглежда добре, ще го пробвам...

> Това е, дано да ти свърши работа.

Благодаря за отговора!