Delian Krustev wrote:
On Monday 19 June 2006 22:43, Alexander N wrote:
Ето какъв проблем имам.
Налага ми се да прехвърля базата на един
средно голям форум.
Базата е ококло 200МБ.

Правя експорт от phpmyadmin
и след това на новия хост правя:
$ mysql -u$user -p$pass DBNAME < DBNAME_dump.sql

всичко ок.

Обачев новата база ми се парсва маймуница
и забелязах че старата база в полето collation е
избрано latin1_swedish_ci

Заради това ли ми се появява маймуница ?
и как да оправя бъркотията?

Прочетете си урока, и си напишете домашното ..
Урока е в буквара, на страничката "какво ново в mysql 4+".

В резюме - кодирания могат да се указват на ниво сървър, база, таблица, колона.
Колацията е свързана с търсенето, и няма общо с кодирането на данните.

Редактираш си дъмпа, и слагаш в началото му нещо от сорта на:

set names 'windows-1251';

ако това е кодирането което си ползвал преди това.

Може да се наложи при създаване на въпросните бази и таблици да им укажеш съответното кодиране.
точно заради това попитах какъв е mysql`a и какъв е форума .Няма нужда да се конвертират таблици и подобни .Просто си виж в форума каде е mysql_connect и си сложи там set names ("windows-1251"); или ср-1251.Проблема се получава не от charseta на таблицата а от queryto което се изпълнява към нея.
begin:vcard
fn:George Genov
n:Genov;George
adr:;;;Veliko Tyrnovo;;5000;Bulgaria