Аз доколкото знам разликтие в основите на системата са толкова малки ,че то
си е дебиан, но с повече GUI и въобще така ориентиран към потребителя.
Аааа чакай ти говориш за Ubutnu server , аз си мисля за Ubuntu 6.10("desktop").

Ти MySQL пакетите -> сървъра катко си е i386/i686 ли го ползваш , не
оптимизираш ли още с apt-build или apt-get source ... и т.н ?
И по тази логика не се ли губи смисълда имаш прекомпилирани binary.