за лимитирането по MAC можеш да използваш ebtables
след това е хубаво да си групираш iptables правилата така че да ги намалиш.
и последното нещо което можеш да добавиш за да намалиш правилата в iptables-а
е да използваш ipsets.

Това като цяло в правилната конфигурация съм го правил да пуска до 350000 pps.
На една машина с 2 1Gbit/s карти.
Много е важно разделението и как точно правиш контрола.

Мариян