Здравейте,

Искам първо да вметна, че не съм програмист и ползвам BASH от дъжд на вятър,
т.е. пълен лаик.

Ето и какво ме накара да пиша тук:
Реших с помощта на rrdtool да чертая графика на прихванатите вируси от
антивирусната ми програма. За целта си направих един "прост" BASH скрипт,
който се изпълнява с помощта на procmail, когато се прихване вирус от
антивирусната програма, като целта му е да увеличава с единица стойността на
едно число - индекс:

#!/bin/bash

virusvar=`/bin/cat /etc/rrdtool/mail/virus-count`
((virusvar++))
/bin/echo -n $virusvar > /etc/rrdtool/virus/virus-count

Всичко си сработва много добре, но когато сървъра се натовари (т.к. си е бая
стар и е с много малко RAM памет) поредността на числото, което се записва
във virus-count се обърква. Прави ми впечатление, че това се случва в
момент, когато е натоварен и четенето/писането от и във virus-count става в
почти един и същи момент.

Много съм любопитен да разбера защо се случва това?

Поздрави,
Мартин Колев