Sent: Sunday, January 25, 2004 10:38 AM
Subject: Re: Un punt de la reunió de 24/1/2004

Jaume, ja  t'ho vaig dir una vegada. No puc entendre aquesta obsessió limitativa a la "guerra civil". La "Comissió de la Dignitat" (inicialment sorgida per recobrar l'espoli cultural que representen els documents de Salamanca i de la qual també faig part), no té tantes de manies! Com és possible que no vegis que ARA TAMBÉ hi ha guerra civil? Com no veus que limitar-nos a mirar el passat ens fa perdre mecanismes de defensa contra l'agressió que patim? Mentre els franquistes d'ara tupen la llengua, la cultura i el territori, nosaltres només hem de "recordar"? Això equival a abandar la lluita per les llibertats democràtiques que practicaren aquelles persones a qui pretenem honorar. Quina indecència! Ens tiren bombes, però com que són d'ara mateix no hem de cridar en aquesta finestra! Quina vergonya i quin contrasentit!

La Memòria Històrica (aquest és el nom i no "memòria de la guerra civil") no té data de caducitat. De fet, l'intent de sembrar de sal la nostra història s'ha de situar molt abans, el 1715 i no el 1936. També t'ho vaig dir quan et vaig enviar al teu correu particular l'original sense corregir de LA IDENTITAT REEIXIDA que, justament, va d'això. A la presentació ja parla de l'agrafia (incapacitat d'escriure), de l'afasia (de parlar) i de l'alexia (de llegir), les tres potes del taburet de l'amnèsia. I que, com va escriure Àngel Guimerà, LA LLENGUA I LA HISTÒRIA SÓN ELS DOS BOTINS MÉS PREUATS PER SOTMETRE UN POBLE. Hem de recordar, evidentment (els pobles que obliden el seu passat estan condemnats a repetir la història), però a més de recordar hem de LLUITAR contra aquest neofranquisme.

En aquest moment, mentre escric això, un grup de persones, professors de català represaliats i destituïts per no haver-se plegat a les normes del Partit Popular, són a la UIB distribuïnt un manifest. Està molt bé que aquí parlem dels mestres i professors represaliats pel franquisme, però hem d'abandonar la defensa dels que pateixen avui? No me'n sé advenir! No hi puc donar passada! Hem pedut el seny?

Per censures, ja n'hi ha amb el DM i EL MUNDO. Crec que s'escau una votació i, si cal, un debat previ. Si, com indiques en el teu correu, es conclou limitar el concepte de Memòria Històrica a la Guerra (in)Civil espanyola (la mateixa CRUZADA NACIONAL CONTRA EL SEPARATISMO que patim ara) i restringir l'ús d'aquest espai per parlar exclusivament d'un  període històric que, al meu entendre, no ha acabat, evidentment jo canviaré de tramvia. Però no em serveix que interpretis una discusió d'ahir (així ho dius, vagament) amb una resolució tan tancada.

Crec important que hi diguem la nostra. Pens que tots i totes som prou grandets per, diferències a banda, tenir prou clar allò que és "d'interès general" per a les persones que ens hem fet presents en aquest foro. Si hi ha un moviment de recollida de signatures per rebutjar una condemna a mort a Nigèria, deixarem d'usar el foro perquè no afecta la guerra civil? Els exemples no acabarien mai. Per això, en concret,

SOL·LICIT a totes les persones d'aquest foro que diguin si estan d'acord o no amb la proposta d'en Jaume: no fer servir la llista de Memòria Històrica per enviar missatges aliens a les qüestions relacionades amb la Guerra Civil i la repressió franquista

Respondre per correu electrònic a