Amigues i amics, a veure si algú sap res de la següent qüestió: el dia de la taula rodona sobre la Memòria Històrica, a sa Ses Tarragones, una dona, na Maria, assistent a l'acte, me va parlar d'una cova, per la zona de Portocristo, que estaria situada entre Cala Petita i Es Caló, i a on les tropes de Bayo hi haurien tingut presoners a una gent que després fou embarcada cap a Barcelona. Aquesta gent fou molt ben rebuda a Catalunya i en guardava molt bon record, romanent, durant tota la guerra, en cases particulars, dins  el marc de les mesures de solidaritat i suport als refugiats illencs que s'organitzà allà, com es feu amb els participants illencs de l'Olimpiada Popular. Després, o una part o tos els membres d'aquell grup s'hagueren d'exiliar, me sembla que me digué que uns cap a Marsella i altres cap a Alger. Na Maria, qui m'ho contava, coneix o ha conegut alguna d'aquesta gent, que amb el temps, retornà a Mallorca. Ara el que ella vol conèixer, per si algú ho sap i en pot dir coses, és la localització d'aquella cova. Jo li vaig dir si potser es tractava de la Cova dels Hams, on me sembla que durant un temps s'hi va mantenir la línia de front estabilitzada. Ella me digué que no.
    Algú de la llista en pot oferir informació? De na Maria en tenc el número de telefon i li puc demanar més coses.
    Ara acab de mirar el llibre "El litoral de Mallorca" en fotos aèries, i veig que entrant a Cala Petita, al costat esquerra hi ha indicat el topònim "Coveta de Cala Petita". Els qui coneixeu la zona, en sabeu res, de la història?

    Una abraçada i fins ara.

    Jaume Escales

MEMÒRIA HISTÒRICA DE LES ILLES BALEARS

Per fer arribar qualsevol missatge a totes les companyes i companys, enviar-lo a:

 Per llegir tots els missatges des de dia 3 de març de 2004:

Per consultar una agenda d'actes previstos:

Per deixar de rebre el correu, començar a rebre'l i per dubtes de funcionament, consultar a:

Respondre per correu electrònic a